Retourneren

Wij doen onze uiterste best om je via onze website zo compleet mogelijk te informeren over onze kinderkleding. Is er toch een artikel dat niet aan jouw verwachtingen voldoet dan kan je het artikel naar ons retourneren. De verzendkosten komen voor rekening van de consument.

De volgende voorwaarden zijn van toepassing bij het ruilen van artikelen:

  • Als je een artikel wenst te ruilen in verband met de maat, kleur of ander artikel dien je eerst contact op te nemen via ons contact formulier of bel je het telefoonnummer 06 – 520 11 247. Vervolgens kan je het artikel retourneren met dezelfde voorwaarden zoals hieronder vermeld staan.

 

De volgende voorwaarden zijn van toepassing bij het retourneren van artikelen:

  • Het retour te sturen artikel dient eerst via ons contact formulier te worden aangemeld. Vermeld in jouw email de reden waarom je het artikel wilt retourneren. Aanvullend het order- en factuurnummer vermelden van het retour te sturen artikel. Na ontvangst van jouw retourmelding ontvang je per email informatie over de te volgen procedure, zoals de manier van verpakken (in de verzendverpakking zoals je deze ook van ons ontvangen hebt) en hoe retour te sturen.
  • Het artikel dat je retour wilt sturen dient binnen 14 dagen na ontvangst van jouw bestelling op ons bezorgadres teruggezonden te worden.
  • Retouren die niet of niet binnen de gestelde termijn zijn aangemeld worden niet geaccepteerd. Indien je verwacht dat er zich een situatie voordoet waarin je voorziet dat er problemen kunnen ontstaan, neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op per email of telefoon.
  • Het te retourneren artikel moet indien redelijkerwijs mogelijk voorzien zijn van labels en in originele verpakking worden geretourneerd. Het artikel wordt niet aangenomen als het gedragen of gewassen is en als je zelf getracht hebt een gebrek te herstellen. Ook indien je de gebruiksaanwijzing en/of instructies niet hebt opgevolgd behouden wij ons het recht voor om het artikel niet aan te nemen.
  • Indien je de retourzending niet voldoende frankeert, dan zijn wij helaas genoodzaakt deze kosten aan jou door te berekenen. Ook de bijkomende administratiekosten die door de betreffende transporteur extra in rekening worden gebracht zullen worden ingehouden op de creditnota van de voor ruiling aangeboden artikelen.
  • Retourzendingen die buiten de retourtermijn (14 dagen na ontvangst van jouw bestelling) aangeleverd worden bij de betreffende transporteur (PostNL, DHL of ander servicepunt) zullen niet gecrediteerd worden. De datum van de poststempel is daarin altijd bindend. De retourzending wordt dan automatisch eigendom van Eleganza for Kids.

Hoe kan je het artikel retourneren?

Adresseer de zending conform de instructies zoals deze zijn aangegeven in onze email die je van ons ontvangen hebt na aanmelding van jouw retour te sturen artikel. Bied jouw zending zo snel mogelijk aan na jouw retourmelding bij een PostNL, DHL of ander servicepunt. Bij de afgifte van jouw artikel ontvang je een verzendbewijs. Wij raden je ten zeerste aan dit verzendbewijs te bewaren totdat de retour door ons verwerkt is.

Verwerking van jouw retourmelding:

Zowel jouw aanmelding als de ontvangst van jouw retour wordt door ons altijd per email bevestigd. Het bedrag van jouw retour wordt binnen 14 dagen na terugzending terug betaald.

Herroepingsrecht:

Je hebt als consument conform artikel 6 tot en met 8 van onze algemene voorwaarden het recht jouw bestelling binnen 14 dagen na aflevering te herroepen. Je kunt jouw artikel welke je wenst te herroepen aanmelden voor retour zoals bovengenoemd omschreven. De terugbetaling vindt binnen 14 dagen plaats, na ontvangst van jouw retourzending bij Eleganza for Kids.

Klachten:

Heb je een klacht over een artikel dan gelden andere regels dan voor het retourneren. Klachten dienen binnen enkele dagen kenbaar gemaakt te worden. Je kunt ons hierover telefonisch bereiken op telefoonnummer 06-52011247. Houdt jouw factuurnummer bij de hand. Je kunt ons ook bereiken per email via ons contact formulier. Wij zullen dan zo spoedig mogelijk contact met je opnemen om het probleem zo snel mogelijk voor je op te lossen. Vergeet jouw factuur- en telefoonnummer niet te vermelding in jouw email.